Marketing & Communicatie

marketing plannen maken
inzetten van beschikbare kennis in de organisatie
heldere, beknopte marketing plannen voor on- en offline
interne en externe communicatie in balans brengen
1_8
Woman in home office with computer using telephone smiling

WAAROM MARKETING & COMMUNICATIE?

Waarom is marketing zo belangrijk voor een organisatie? STYLISH is van mening dat een moderne organisatie niet zonder een vorm van marketingplan kan. Te vaak onderschatten organisaties de kracht van marketing en wordt het gezien als een pure kostenpost. Denk eens mee waarom marketing toch zo’n essentieel bedrijfsproces is:

Behoeften van klanten veranderen

Behoeften van klanten veranderen continu. Het is belangrijk om dit goed inde gaten te houden. Marketing is in principe het inspelen op de wensen en behoeften van klanten. De belangrijkste vraag om te stellen is dan ook: ‘wat zijn op dit moment en in de toekomst de wensen van mijn klanten?’ De telefoonwinkel die niet met de tijd is meegegaan zit nu met een ‘fysieke’ winkel vol mobieltjes en tablets die niet gekocht worden. De wensen van de klant zijn veranderd.

Meebewegen met de markt

De markt is constant in beweging. Behoeften van mensen veranderen. Vijftig jaar geleden hadden mensen nog geen behoefte aan bioproducten. Inmiddels groeit het assortiment iedere dag en zijn biologische producten op steeds meer straathoeken te vinden. De markt speelt constant in op veranderende behoeften.

Binden van klanten

Nieuwe klanten binnenhalen is belangrijk voor de verversing van uw klantenbestand, maar klanten binden resulteert in een gemakkelijker toestroom van opdrachten, met minder verkoopinspanning en grotere tevredenheid. Hoe zorgt u dat klanten na een aankoop bij u organisatie terug blijven komen. Doet u aan gerichte nazorg bij klanten, heeft u een garantiebeleid, een klantenmiddag?  Ook de eventuele klachtenafhandeling is een belangrijk aspect van klantenbinding.

Naamsbekendheid

Heel belangrijk is het dat mensen gaan praten over uw onderneming, bij voorkeur zo positief mogelijk en herhaaldelijk. Hoe vinden potentiële klanten uw bedrijf? Meer dan eens belandt een potentiële klant  bij een bedrijf verder op, of bij een andere internetaanbieder, terwijl u dezelfde dienst of product aanbiedt, mogelijk vn betere kwaliteit en soms zelfs voordeliger.  Door aandacht te besteden aan externe marketing kunt u grotere naamsbekendheid creëren. Mensen leren zowel uw product als ook uw organisatie kennen!

Geen betere marketing dan kwaliteit

U kunt Stylish inhuren om uw organisatie goed in de markt te zetten, maar wanneer u geen kwaliteit levert zullen klanten afhaken. Tevreden klanten, door kwalitatief goed werk of producten te leveren, waarmee u het probleem van de klant oplost, zijn de beste marketing tools die een organisatie zich kan wensen.

WAT KAN STYLISH VOOR U DOEN?

STYLISH kan u ondersteunen bij de ontwikkeling van uw organisatie. We doen dit door, zonder langdradige rompslomp, een aantal stappen te zetten waarmee we uw marketingstrategie kunnen opstellen:

  • Het begint bij een korte beschrijving van uw missie en visie voor de organisatie
  • Daarbij komt een heldere doelgroep(en)bepaling, die tot het benaderen van de ‘juiste’ klanten leidt
  • De interne analyse laat zien hoe uw bedrijfsprocessen en de marketingmix functioneren
  • Een externe analyse geeft inzicht in de (kansen in de) markt en uw marketingactiviteiten
                                                                ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Een marketingplan kan kort en bondig of uitgebreid met financiële onderbouwing.
We komen aan uw wensen tegemoet.

Neem contact met ons op.

ADRES

Christel Schiphorst
Leerlooierij 7
4651 SM Steenbergen

Mobiel: 0657 250150
VOLG ONS